2009. augusztus 16., vasárnap

Becsengetnek

... avagy mi lesz a fejlesztésekkel az új tanévben.

J. a gyógytornász tapasztalati megfigyelései alapján a tavaszi gyerekek fejlődése nyáron nagyon beindul, és ősszel-télen lassabb. Ezt alátámasztva Zé a nyáron, mondhatni szárnyalt. A tesó pedig már félidőn túl, így ismét aktuális volt a fejlesztéseket átgondolni.

A koraival egyeztettem telefonon (ez már nem az a korai, hanem az új korai, de erről majd később), ahol tájékoztattak, hogy augusztus 31-én legyek szíves a szülői értekezleten megjelenni. Jó persze, bár bevallom az elsőzések között az első értekezletet kicsit későbbre számítottam, de legyen.

Aktuális tervek:
Mozgás fejlesztés
E.-hez fog járni továbbra is, ő a Dévény-módszerrel kezeli. Javaslata alapján elég neki heti 1 kezelés. Ennek megfelelően a másik gyógytornászoktól azt tervezem, hogy elbúcsúzunk, de legalábbis szünetet tartunk (most nyáron is szinte szünet volt, a szabadságok miatt). Ez utóbbi racionálisan egyértelmű döntés, inkább csak érzelmileg nehéz elengednem, hiszen a másik gyógytornászok 2 hónapos kora óta kezelik.

Június óta kezeli J. (akiról már régóta tervezem, hogy írok bővebben), ő egy holisztikusabb megközelítéssel kezeli, maszírozza. Nála szintén heti 1 kezelést kap majd.

BHRG
Legutóbbi kontroll során L.K. úgy véleményezte Zét, hogy ha a mostani tréning végére megtanul ülni stabilan, akkor az egyéni programot befejezhetjük. Későbbiekben, ha szeretnénk járhat majd csoportba. Úgy néz ki, hogy a célt elérte, így itt is szünetet tartunk majd. Ráadásul most jutottunk el oda, hogy nehéz már vele csinálni a gyakorlatsort, mert annál már önállóbb az akarata. Én pedig így a hatodik hónapban egyre nehezebben birkózom vele, hogy például a labdán maradjon.

Gyógypedagógus
Úgy döntöttem, hogy nem fogunk a koraiba járni. Igazából a kezdeti nehézségek után, azt érzem, hogy nem tudtam elköteleződni feléjük, annak ellenére, hogy tavasz óta rendszeresen jártunk oda is. Van racionális indoka is, nagyon messze van tőlünk, és most a kistesóval az is szempont, hogy minél könnyebben megoldható legyen Zé utaztatása (vagyis J.papa is tudja vinni, ne csak én).

A Tunyogiból ugye júniusban elbúcsúztunk már.

A gyógypedagógiai fejlesztés jelenleg a 'biztonság kedvéért' szükséges. Vagyis Zének nincsen az értelmi fejlődéssel problémája, de a diagnózisa alapján akár lehetne is, tehát érdemes rá odafigyelni, a fejlődését folyamatosan követni. Későbbi problémákat, mint például tanulási zavarok, is megelőzhetünk a fejlesztéssel. Korai, mert korán kezdjük.

Ősztől Zé egy másik koraiba fog járni. Bár ők elsősorban DS gyerekekkel foglalkoznak, amikor már többedszer 'jött szembe' a nevük, szakmai körökből is nagyon jó referenciákat hallottam róluk, meg más szülőktől is, akkor felhívtam őket. Még júniusban elvittem Zét egy első felmérésre, és ők szívesen vállalták, mi pedig szívesen megyünk. Itt lesz heti egy egyéni fejlesztése, és lehet, hogy csoport is, ezt majd meglátjuk, hogy szükség van-e rá.

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok, már egy ideje olvasgatlak Benneteket, csak egy megerősítés: A downkorai nagyon jó hely, mi is oda mentünk át a másik koraiból, ahol semmi nem történt tanácsadás címszóval. A mi kisfiúnk volt az egyik első fecske, aki nem downos, és odajár. Nagyon profi hely. A kislányotok nagyon szép, és nagyon ügyes, különben:-)

    VálaszTörlés
  2. Szia Adrienne, de jó ezt a megerősítést hallani, mert azért gondolkodtunk sokat, hogy érdemes-e váltani. Az első találkozás nagyon meggyőző és profi volt.
    Néztem Máté oldalát - majd elolvasom részletesen.
    Persze szívesen látunk téged is itt. üdv, v

    VálaszTörlés